Regulaminy

Przed rozpoczęciem korzystania ze sklepu internetowego, Usługobiorcy są zobowiązani zapoznać się z treścią Regulaminu.
Niniejszy regulamin obowiązuje od 25.08.2025 r.
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO – KV-5
I. Postanowienia ogólne
II. Rodzaj i zakres usług elektronicznych
III. Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług elektronicznych
IV. Warunki zawierania umów sprzedaży
V. Sposoby płatności
VI. Koszt, termin i sposoby dostawy
VII. Warunki rozwiązania umów o świadczenie usług elektronicznych
VIII. Gwarancja produktu
IX. Tryb postępowania reklamacyjnego
X. Prawo odstąpienia od umowy
XI. Własność intelektualna
XII. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców (B2B)
XIII. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców na prawach konsumentów (obowiązujące od 1 stycznia 2021 r.)
XIV. Odwrócone obciążenie podatkiem VAT
XV. Postanowienia końcowe
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep internetowy działający pod adresem www.kv-5.pl, prowadzony jest przez firmę Kv-5, Spółka Z Ograniczoną Odpowiedzialnością wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000748412, NIP: 9562339398, REGON: 38144864000000, miejsce wykonywania działalności ul. Żeglarska 5/2, 87-100 Toruń, woj. Kujawsko-Pomorskie, adres poczty elektronicznej (e-mail): sklep@kv-5.pl, tel. +48 797 408 268.
2. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.kv-5.pl, zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
3. Sklep www.kv-5.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
4. Regulamin określa rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.kv-5.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz Umów Sprzedaży 
5. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
6. Sklep www.kv-5.pl prowadzi sprzedaż detaliczną Produktów, za pośrednictwem sieci Internet na terenie Polski. Sprzedawca nie wysyła produktów koncesyjnych. 
7. W przypadku podróży poza granicę Polski z zakupionym Produktem w sklepie, odpowiedzialność posiadania, użytkowania określonych kategorii Produktów w szczególności broni oraz odpowiedzialność znajomości lokalnego prawa i obowiązek jego przestrzegania spoczywa na Kliencie.
8. W przypadku zakupu określonych Produktów w szczególności broni czarnoprochowej, Klient musi być osobą pełnoletnią posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych.
9. Produkty oferowane w Sklepie są nowe, wolne od wad, zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
10. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.kv-5.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.kv-5.pl użyte są w celach informacyjnych.
11. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy
a. Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.),
b. Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827),
c. Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.),
d. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
II. RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
a. zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
b. prowadzenie Konta w Sklepie,
c. Newsletter,
d. zamieszczanie opinii,
e. Formularz Kontaktowy.
2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
III. WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w rozdziale II pkt. 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
a. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony.
b. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
c. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.
d. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na zamieszczeniu opinii zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamieszczenia opinii albo zaprzestania jej zamieszczania przez Usługobiorcę.
e. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu wysłaniu wiadomości do Usługodawcy za pośrednictwem Formularza Kontaktowego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości albo zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę.
3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
a. komputer, tablet, telefon z dostępem do Internetu,
b. dostęp do poczty elektronicznej,
c. przeglądarka internetowa,
d. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
6. Klient zobowiązany jest w szczególności do podania jego prawdziwego i aktualnego adresu e-mail, pod którym będzie możliwe potwierdzenie Zamówienia.
7. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
8. Usługodawca zastrzega prawo do odmowy publikacji lub usunięcia opinii, których charakter może naruszać postanowienia Regulaminu, przepisy powszechnie obowiązującego prawa lub zasady współżycia społecznego oraz dobre obyczaje, w szczególności gdy zawierają elementy:
a. powszechnie uznane za obraźliwe lub wulgarne,
b. o charakterze rasistowskim,
c. o charakterze pornograficznym lub erotycznym,
d. noszące znamiona przestępstw lub czynów nieuczciwej konkurencji,
e. naruszające prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej,
f. wprowadzające w błąd Usługobiorców.
IV. WARUNKI ZAWIERANIA UMÓW SPRZEDAŻY
1. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT. Produkt dostarczany poza granice Unii Europejskiej może rodzić po stronie Klienta obowiązek zapłaty cła lub stosownego podatku zgodnie z przepisami obowiązującymi w kraju przeznaczenia. W celu uzyskania dodatkowych informacji Klient proszony jest o skontaktowanie się z właściwym organem ds. celnych lub akcyzowych. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
3. Sklep zastrzega sobie prawo do wprowadzania nowych Produktów do asortymentu oraz przeprowadzania akcji promocyjnych na stronach Sklepu.
4. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
5. Sprzedawca w sposób jednoznaczny informuje Klientów o Cenach jednostkowych oraz promocjach i obniżkach Cen Produktów. Obok informacji o obniżce Produktu, Sprzedawca uwidacznia najniższą Cenę tego Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a jeśli Produkt jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – Sprzedawca uwidacznia najniższą Cenę Produktu, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
6. Produkty w promocji (wyprzedaży) posiadają limitowaną liczbę sztuk i Zamówienia na nie będą realizowane według kolejności ich wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu.
7. W celu złożenia Zamówienia, Klient nie ma obowiązku rejestracji Konta w Sklepie.
8. Zamówienia można składać:
a. poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.kv-5.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok,
b. telefonicznie pod numerem: + 48 797 408 268.
9. Zamówienia realizowane są od poniedziałku do piątku.
10. Zawarcie Umowy Sprzedaży.
a. Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta, Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami.
b. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca, niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie jednocześnie przyjmując Zamówienie, co powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania oraz przyjęcie Zamówienia do realizacji następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail, która zawiera:
I. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
II. druk odstąpienia od umowy,
III. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
c. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 9 lit. b) zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
11. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu (faktura VAT) w formie elektronicznej wystawianej zgodnie z zasadami zawartymi w ustawie o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku (Dz. U. z 2004 r., Nr 54, poz. 535 z późn. zm.). Na życzenia Klienta bezzwłocznie wystawiana jest faktura VAT w formie tradycyjnej.
12. Jeżeli Klient dokonuje zakupu Produktu jako przedsiębiorca, powinien zaznaczyć tę okoliczność w Zamówieniu i wskazać wymagane dane podmiotu, na który ma być wystawiona stosowna faktura VAT.
13. Sprzedaż on-line nie dotyczy towarów koncesjonowanych.
14. W przypadku stwierdzenia przez Klienta w trakcie zamawiania, jakichkolwiek nieprawidłowości w sposobie funkcjonowania mechanizmu składania Zamówienia (zawierania umowy) w szczególności błędnego obliczania wartości zamawianych Produktów lub kosztów przesyłki. Klient ma prawo zgłosić swoją reklamację w tym zakresie pisemnie na adres: Kv-5, Spółka Z Ograniczoną Odpowiedzialnością, ul. Żeglarska 5/2, 87-100 Toruń, woj. Kujawsko-Pomorskie, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: sklep@kv-5.pl.
O sposobie rozpoznania reklamacji, Klient zostanie powiadomiony telefonicznie, pisemnie lub mailem, w terminie do 7 Dni Roboczych od daty otrzymania przez KV-5 przedmiotowej reklamacji.
V. SPOSOBY PŁATNOŚCI
1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
a. płatność przy odbiorze za tzw. pobraniem,
b. płatność za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności,
c. płatność w systemie ratalnym.
2. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczne serwisy płatności umożliwiają dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków. Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
3. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 5 Dni Roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
VI. KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY
1. Koszty dostawy Produktu są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.
2. Zamówienia złożone w Sklepie do godziny 23:00, zależnie od wybranej przez Klienta formy przesyłki, wysyłane są tego samego dnia roboczego lub w niedzielę.
3. Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane do Klienta za pośrednictwem operatora pocztowego lub firmy kurierskiej na wskazany w Formularzu Zamówień adres dostawy. 
4. Zamówienia, zależnie od wybranej przez Klienta formy przesyłki, dostarczane są od poniedziałku do soboty.
5. Czas wysyłki Produktu wskazany jest każdorazowo w opisie Produktu.
6. W przypadku Zamówień obejmujących kilka Produktów o różnym okresie wysyłki, termin wysyłki całego Zamówienia wyznacza Produkt, dla którego przewidziany jest najdłuższy termin wysyłki.
7. Dostawa Produktu poza granice Polski następuje w terminie deklarowanym przez przewoźnika i w zależności od kraju jej przeznaczenia wynosi od 1 do 20 Dni Roboczych.
8. Klient ma prawo do sprawdzenia zawartości przesyłki w obecności przedstawiciela przewoźnika w celu weryfikacji czy nie nastąpiło uszkodzenie Produktu w trakcie dostawy. W razie spostrzeżenia uszkodzenia przesyłki lub Produktu albo niezgodności zawartości przesyłki z fakturą VAT, prosimy o sporządzenie z kurierem odpowiedniego protokołu zgodnie z przepisami prawa przewozowego oraz przepisami wykonawczymi.
9. W przypadkach, gdy dostawa nie może nastąpić w formie wybranej przez Klienta, Sprzedawca informuje Klienta o konieczności zmiany formy dostawy niezwłocznie oferując formy zastępcze.
VII. WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
a. Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (np. prowadzenie Konta).
b. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@kv-5.pl
c. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
d. Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
2. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
VIII. GWARANCJA PRODUKTU
1. Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie posiadają gwarancję producenta, importera lub Sprzedawcy obowiązującą na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Sprzedawca nie udziela gwarancji na baterie, akumulatory, powerbanki, paliwo turystyczne, smary, impregnaty i inne materiały eksploatacyjne, których właściwości mogą ulec degradacji wraz z upływem czasu.
2. Standardowy okres gwarancji dla Produktów wynosi 24 miesiące (chyba że gwarant ustanowił inaczej) i jest liczony od dnia dostarczenia Produktu do Klienta.  Szczegółowe warunki realizacji gwarancji są określone w druku gwarancji wystawionej przez gwaranta.
3. Dokumentem uprawniającym do ochrony gwarancyjnej jest dowód zakupu.
4. Dane gwaranta, szczegółowe informacje na temat towarów objętych gwarancją, okresu i warunków gwarancji oraz uprawnień przysługujących Klientowi z tytułu gwarancji zawiera druk gwarancji wystawiony przez gwaranta.
5. Gwarancja nie wyłącza uprawnień Konsumenta oraz przedsiębiorców na prawach konsumenta, wynikających z niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży określonych w ustawie o prawach konsumenta, które przysługują Konsumentowi oraz lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta z mocy prawa.
IX. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
1. Reklamacja z tytułu braku zgodności Produktu z umową.
a. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta, z tytułu braku zgodności Produktu z umową, są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.,
b. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, o którym mowa w rozdziale XIII, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
c. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta za brak zgodności Produktu z umową, istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy.
d. W przypadku chęci zgłoszenia reklamacji należy skontaktować się z biurem KV-5.
e. Zawiadomienia o wadach dotyczących Produktu oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@kv-5.pl, lub pisemnie na adres: ul. Żeglarska 5/2, 87-100 Toruń, woj. Kujawsko-Pomorskie.
f. W powyższych wiadomościach należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
g. Dla oceny nieprawidłowości i niezgodności Produktu z umową, Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta mają obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt.
h. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na trwałym nośniku, w szczególności  na podany przez Klienta adres e-mail lub w inny podany przez Klienta sposób.
i. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
j. w związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta, Sprzedawca odpowiednio:
– pokrywa koszty wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu do Konsumenta,
– pokrywa koszty naprawy oraz ponownego dostarczenia Produktu do Konsumenta,
– obniża cenę Produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta – wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta o obniżeniu ceny,
– w przypadku uprawnionego odstąpienia od umowy przez Konsumenta lub przedsiębiorcę na prawach konsumenta – Sprzedawca zwraca mu cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania od klienta zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy o którym mowa w niniejszym punkcie, Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy.
k. Naprawy reklamacyjne tych Produktów, których zgodnie z polskim prawem nie można dostarczać wysyłkowo, a zostały zakupione w jednym z salonów firmowych kv-5.pl, możliwe są tylko po osobistym dostarczeniu Produktu do serwisu lub do jednego salonów firmowych kv-5.
l. Wszelkie nieodebrane przedmioty Sprzedawca przechowuje przez okres 3 miesięcy od daty finalizacji procesu reklamacyjnego. Po tym terminie Sprzedawca wzywa klienta do odbioru towaru. Po upływie 14 dni od wezwania Sprzedawca zastrzega sobie prawo do podjęcia kroków związanych z bezumownym przechowywaniem towaru.
m. Klient zobowiązany jest dostarczyć Produkty zwracane w ramach procesu reklamacyjnego w stanie, który umożliwia ich bezpieczną ocenę. W przypadku narażenia życia lub zdrowia pracowników Sklepu zastrzegamy sobie prawo dochodzenia odszkodowania. W przypadkach naruszających przepisy obowiązującego prawa Sklep zawiadomi odpowiednie służby o zaistniałej sytuacji. Np. rewolwer czarnoprochowy należy przesyłać niezaładowany.
2. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę:
a. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@kv-5.pl
b. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
c. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
d. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
X. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Z zastrzeżeniem pkt 9 niniejszego rozdziału, Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 30 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
3. Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy i wzorze formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta, powinni obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mogliby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
4. Z zastrzeżeniem pkt 5 oraz 6 niniejszego rozdziału Sprzedawca dokona zwrotu wszystkich dokonanych przez Konsumenta płatności związanych z Umową Sprzedaży, od której Konsument odstępuje, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
5. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
6. Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego rozdziału, ponosi koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Termin trzydziestodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się:
a. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od dnia, w którym Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta (lub wskazana przez nich osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie,
b. dla umowy, która obejmuje wiele Produktów które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, jego partii lub części,
c. dla umowy polegającej na regularnym dostarczaniu Produktu przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów,
d. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży:
a. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
c. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
d. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
e. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
f. w której przedmiotem świadczenia jest dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
g. o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie.
10. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi (Konsumentowi), w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
XI. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.kv-5.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem pkt 12 Rozdziału I oraz elementów wykorzystywanych na zasadzie licencji, przeniesienia praw autorskich lub dozwolonego użytku ) są własnością Kv-5, Sp. z o.o. o numerze KRS: 0000748412, NIP: 9562339398, REGON: 38144864000000, miejsce wykonywania działalności ul. Żeglarska 5/2, 87-100 Toruń, woj. Kujawsko-Pomorskie, adres poczty elektronicznej (e-mail): sklep@kv-5.pl. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.kv-5.pl, bez zgody Usługodawcy.
2. Z zastrzeżeniem pkt 3 oraz 4 niniejszego rozdziału, jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.kv-5.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
3. Klienci mogą korzystać z utworów oraz baz danych zawartych na stronie internetowej Sklepu jedynie w zakresie dozwolonego użytku wyznaczonego przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. W szczególności, poza określonymi w tych przepisach przypadkami, zabronione są dokonywane w celach komercyjnych bez uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy: reprodukcji, kopiowania, przekazywania, dystrybuowania lub przechowywania części lub całości zawartości strony internetowej www.kv-5.pl, o ile nie zastrzeżono inaczej w Regulaminie.
4. Usługodawca upoważnia Klienta do korzystania na podstawie niewyłącznej, nieodpłatnej i nieprzenoszalnej licencji do korzystania z autorskich praw majątkowych do materiałów zawartych na stronie internetowej Sklepu jedynie w celu zapoznania się z prezentacją Produktów sprzedawanych przez kv-5.pl oraz w celu zawarcia Umowy Sprzedaży i usług świadczonych drogą elektroniczną w zakresie Newslettera oraz prowadzenia Konta.
5. Usługobiorca przesyłając zdjęcie wraz z opisem z zamiarem umieszczenia ich na stronie www.kv-5.pl udziela Usługodawcy, nieodpłatnej, niewyłącznej licencji do korzystania z autorskich praw majątkowych do zdjęcia, zgodnie z poniższymi zasadami.
6. Licencja upoważnia Sklep do korzystania ze zdjęcia przez czas nieokreślony (okres licencji) na stronie sklepu internetowego www.kv-5.pl oraz profilach prowadzonych dla Usługodawcy w serwisach społecznościowych typu Facebook.
7. Licencja upoważnia do korzystania ze zdjęcia z opisem na każdym z poniższych pól eksploatacji obejmujących:
a. w zakresie utrwalania i zwielokrotniania zdjęcia – wytwarzanie dowolną techniką egzemplarzy zdjęcia, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową,
b. w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których zdjęcie utrwalono – wprowadzanie do obrotu, wprowadzenie do pamięci komputera, użyczenie lub najem,
c. w zakresie rozpowszechniania zdjęcia, w sposób inny niż określony powyżej – publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, w szczególności w sieci Internet, a także publiczne udostępnianie zdjęcia, w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.
8. Licencja upoważnia do korzystania ze zdjęcia z opisem na obszarze całego świata.
9. Ponadto Usługobiorca korzystając z przysługujących mu autorskich praw majątkowych i osobistych:
a. wyraża zgodę na dokonywanie przez Sklep, bez potrzeby uzyskiwania dodatkowej zgody Usługobiorcy, opracowań zdjęcia, poprzez dokonywanie skrótów, obróbek cyfrowych w celu dostosowania ich do wymogów Sklepu, przekształcenia zdjęcia do formatu umożliwiającego korzystanie z niego w sposób wybrany przez Sklep, zmian polegających na zmniejszaniu, zwiększaniu, kadrowaniu itp., łączenia z innymi utworami w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz na korzystanie przez Sklep z tych opracowań na polach eksploatacji, wskazanych powyżej;
b. zezwala Sklepowi na wykonywanie zależnych praw autorskich, w tym w szczególności na zezwalanie na korzystania z opracowań zdjęcia oraz rozporządzanie tymi opracowaniami na polach eksploatacji wskazanych powyżej;
c. upoważnia Sklep do zniszczenia utrwalenia zdjęcia dokonanego przez Sklep, bez konieczności uzyskiwania dodatkowej zgody Usługobiorcy,
d. przenosi na Sklep prawo zezwalania na wykonywanie zależnego prawa autorskiego do zdjęcia.
10. Ponadto Usługobiorca oświadcza, że:
a. jest wyłącznym twórcą przesłanego zdjęcia wraz z opisem lub posiada wszelkie majątkowe prawa autorskie do zdjęcia wraz z opisem, osobiście i samodzielnie zarządza własnymi prawami autorskimi, nikt nie jest uprawniony do reprezentowania jego praw w tym zakresie, oraz że jego prawa do zdjęcia, nie są w żaden sposób ograniczone ani obciążone, że żadne osoby trzecie nie wystąpią w stosunku do Sklepu z żadnymi roszczeniami ani żądaniami z tytułu udzielonej Licencji oraz z tytułu wykonywania przez Sklep przekazanych przez Usługobiorcę uprawnień,
b. osoby występujące na zdjęciach, których zgoda jest konieczna do ich publikacji, wyraziły zgodę na publikację zdjęcia i oświadczyły, że emisja ta nie naruszy ich dóbr osobistych,
c. na każde żądanie Serwisu przedstawi odpowiednie dokumenty potwierdzające stan prawny, o którym mowa w niniejszym punkcie Regulaminu.
11. Usługobiorca przesyłając Sklepowi zdjęcie oraz inne treści ponosi wyłączną odpowiedzialność za naruszenia autorskich praw majątkowych i pokrewnych oraz dóbr osobistych osób trzecich, a w wypadku wystąpienia przez jakąkolwiek osobę z jakimikolwiek roszczeniami lub żądaniami w stosunku do Serwisu lub Usługodawcy, zobowiązuję się zwolnić Serwis lub Usługodawcę z wszelkiej odpowiedzialności oraz do całkowitego zaspokojenia roszczeń osób trzecich w tym zakresie.
XII. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)
1. W niniejszym rozdziale zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 Dni Roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.
4. Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
5. W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący Konsumentem jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
6. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.
XIII. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW
1. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy rozdział nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą Ustawą o prawach konsumenta, pod warunkiem, że umowa, którą zawiera ze Sprzedawcą jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, ale z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej.
2. Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 1 niniejszego rozdziału jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
a) niedozwolonych postanowień umownych — tzw. klauzul abuzywnych,
b) odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktu, zgodnie z rozdziałem X Regulaminu,
c) prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość, zgodnie z rozdziałem XI Regulaminu.
d) zasad dotyczących umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
3. Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1 niniejszego rozdziału traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży, którą zawarł ze Sprzedawcą posiada charakter zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
4. Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 1 niniejszego rozdziału nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.
XIV. ODWRÓCONE OBCIĄŻENIE PODATKIEM VAT
1. Od dnia 1 lipca 2015 r. następujące towary objęte są mechanizmem tzw. odwróconego obciążenia podatkiem VAT:
 – Przenośne maszyny do automatycznego przetwarzania danych, o masie <= 10 kg, takie jak: laptopy i notebooki; komputery kieszonkowe (np. notesy komputerowe) i podobne – wyłącznie komputery przenośne, takie jak: tablety, notebooki, laptopy,
 – Telefony dla sieci komórkowych lub dla innych sieci bezprzewodowych wyłącznie telefony komórkowe, w tym smartfony,
 – Konsole do gier wideo (w rodzaju stosowanych z odbiornikiem telewizyjnym lub samodzielnym ekranem) i pozostałe urządzenia do gier zręcznościowych lub hazardowych z elektronicznym wyświetlaczem – z wyłączeniem części i akcesoriów.
2. Mechanizm odwróconego obciążenia podatkiem VAT na towary wskazane w pkt 1 niniejszego rozdziału stosuje się w przypadku łącznego spełnienia następujących przesłanek: 
 – kupującym jest podatnik, o którym mowa w art. 15 ustawy o podatku od towarów i usług, zarejestrowany jako podatnik VAT czynny,
 – łączna wartość towarów w ramach jednolitej gospodarczo transakcji obejmującej te towary, bez kwoty podatku, przekracza kwotę 20 000 zł.
3. Za jednolitą gospodarczo transakcję, o której mowa w pkt 2 niniejszego rozdziału, uznaje się transakcję obejmującą umowę, w ramach której występuje jedna lub więcej dostaw towarów wymienionych w pkt 1, nawet jeżeli są one dokonane na podstawie odrębnych zamówień lub wystawianych jest więcej faktur dokumentujących poszczególne dostawy.
4. Za jednolitą gospodarczo transakcję, o której mowa w pkt 2 niniejszego rozdziału, uznaje się również transakcję obejmującą więcej niż jedną umowę, o której mowa w pkt 3 niniejszego rozdziału, jeżeli okoliczności towarzyszące tej transakcji lub warunki, na jakich została ona zrealizowana, odbiegały od okoliczności lub warunków zwykle występujących w obrocie towarami wymienionymi w pkt 1 niniejszego rozdziału.
5. Po złożeniu przez Klienta Zamówienia, w przypadku jeśli dotyczy ono Produktów wymienionych w pkt 1 niniejszego rozdziału w ramach jednolitej gospodarczo transakcji, których wartość przekracza kwotę 20 000 zł netto, z Klientem skontaktuje się pracownik kv-5.pl w celu ustalenia warunków realizacji zamówienia.
6. W przypadku jednolitych gospodarczo transakcji spełniających przesłanki opisane w pkt 2 niniejszego rozdziału, zapłata ceny za towary nastąpić może wyłącznie z rachunku płatniczego Klienta, w tym przy użyciu karty płatniczej lub podobnego instrumentu płatniczego, które umożliwiają  identyfikację składającego zlecenie płatnicze albo w systemie ratalnym.
7. W przypadku podlegania danej transakcji mechanizmowi odwróconego obciążenia podatkiem VAT, Militaria.pl zastrzega sobie prawo żądania dostarczenia oryginałów poniżej wymienionych dokumentów w celu wystawienia dokumentu korygującego stawkę VAT: 
– zaświadczenie wystawione przez Urząd Skarbowy, że Klient jest czynnym podatnikiem VAT – nie starsze niż 14 dni,
– oświadczenie osoby fizycznej, że jest upoważniona do zaciągania zobowiązań w imieniu Klienta z czytelnym podpisem i pieczęcią firmową wraz z numerem rachunku bankowego z którego zostanie dokonana płatność/do którego została przypisana karta,
– potwierdzenie dokonania płatności.
8. Sklep KV-5.pl weryfikuje, czy Klient, o którym mowa w pkt 7 niniejszego rozdziału, figuruje jako podatnik VAT czynny i w przypadku pozytywnej weryfikacji wystawia korektę faktury do stawki „NP” oraz dokonuje na rzecz Klienta zwrotu podatku VAT.
9. W przypadkach transakcji, w ramach których występuje jedna lub więcej dostaw towarów wymienionych w pkt 1 niniejszego rozdziału, nawet jeżeli są one dokonane na podstawie odrębnych zamówień lub wystawianych jest więcej faktur dokumentujących poszczególne dostawy, uznawanych za jednolitą gospodarczo transakcję, Klient zobowiązany jest do przyjęcia i podpisania wystawionych przez Militaria.pl odpowiednich dokumentów księgowych w celu dopełnienia zobowiązań, przewidzianych mechanizmem tzw. odwróconego obciążenia podatkiem VAT.
XV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim. Wybór prawa polskiego nie prowadzi do pozbawienia Konsumenta wyższego poziomu ochrony, niż ten który zapewniałoby mu prawo obowiązujące w jego kraju pochodzenia. 
2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt. 4 niniejszego rozdziału.
4. Sądowe rozstrzyganie sporów:
a. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).
b. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
5. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596). Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.  Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.

II. Pliki cookies

1.

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli informacje tekstowe przechowywane na urządzeniach końcowych (jak np. komputer czy smartfon), które może odczytywać system teleinformatyczny Administratora (cookies własne) lub podmiotów trzecich, np: Google, Facebook i innych.

2.

Serwis wykorzystuje cookies sesyjne (wygasające po zamknięciu przeglądarki) oraz cookies trwałe (przechowywane na urządzeniu końcowym i rozpoznające Ciebie przy kolejnej wizycie na serwisie).

3.

Przy pierwszej wizycie na serwisie zostajesz poinformowany o plikach cookies oraz poproszony o zgodę na ich przetwarzanie.

4.

Pliki cookies możesz w dowolnym momencie usunąć ze swojej przeglądarki. Ich usunięcie może jednak spowodować, że serwis nie będzie działał poprawnie. Informację o tym, jak to zrobić znajdziesz w sekcji „Pomoc” używanej przeglądarki internetowej lub jej ustawieniach bądź preferencjach.

5.

Cookies są wykorzystywane do zapewnienia prawidłowego działania serwisu, jak również do celów analitycznych, społecznościowych i marketingowych, w tym:

  • badania statystyk serwisu;
  • rozpoznania wykorzystywanego urządzenia końcowego, statystycznych danych demograficznych i geolokalizacyjnych;
  • zachowania preferencji użytkownika (np. ustawienia wyglądu, ostatnio oglądanych podstron);
  • udostępnienia możliwości logowania i utrzymania sesji;
  • badania preferencji użytkowników w celu dostosowania usług i produktów.

Polityka Prywatności

z dnia 25.08.2025 r.

 1.Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?

  1. Z kim możesz się skontaktować w sprawie przetwarzania Twoich danych osobowych?
  2. Jakie Twoje dane przetwarzamy?
  3. Skąd mamy Twoje dane osobowe?
  4. Czy musisz nam podawać swoje dane osobowe?
  5. Jakie są cele, podstawy prawne i czas przetwarzania Twoich danych osobowych?
  6. Kto ma dostęp do Twoich danych osobowych?
  7. Czy Twoje dane są przekazywane do Państw trzecich lub organizacji międzynarodowych?
  8. Czy podejmujemy decyzje opierające się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu w tym profilowaniu?
  9. Jakie prawa Ci przysługują w związku z tym, że przetwarzamy Twoje dane osobowe?
  10. Czym są cookies i czy z nich korzystamy?
  11. Na jakiej podstawie korzystamy z cookies?
  12. Czy możesz wyłączyć/zablokować/zarządzać cookies?
  13. Do czego wykorzystujemy własne cookies?
  14. Do czego wykorzystujemy cookies podmiotów trzecich?
  15. Jak możesz zwiększyć swoją prywatność i kontrolę nad danymi osobowymi?
  16. Czy to kompletne informacje o przetwarzaniu danych osobowych?
  17. Czy będziemy zmieniali Politykę prywatności?
  1. Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?

    Administratorem Twoich danych osobowych jest FHTM sp. z o.o. z siedzibą pod adresem ul. Oławska 16, 50-123 Wrocław (dalej: FHTM)

  2. Z kim możesz się skontaktować w sprawie przetwarzania Twoich danych osobowych?

    Wyznaczyliśmy Inspektora ochrony danych (IOD), który jest najwłaściwszą osobą do kontaktu w sprawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych. Inspektorem ochrony danych jest Rafał Tochman. Skontaktujesz się z nim pod adresem iod@militaria.pl.

    Alternatywnie możesz skontaktować się z nami, pisząc na nasz adres korespondencyjny podany w poprzednim punkcie.

  3. Jakie Twoje dane przetwarzamy?

    Dane osobowe, jakie możemy przetwarzać w związku z tym, że korzystasz z naszego sklepu internetowego, to:

    • imię i nazwisko,
    • adres e-mail,
    • dane zawarte w korespondencji e-mail,
    • informacje widoczne w profilach w mediach społecznościowych,
    • adres dostawy,
    • adres wykonywania działalności gospodarczej,
    • numer NIP,
    • numer telefonu,
    • szczegóły składanych zamówień,
    • numer rachunku bankowego,
    • adres IP,
    • lokalizacja,
    • statystyki związane z newsletterami.

    Chcąc zoptymalizować działania naszego sklepu internetowego, korzystamy z narzędzi zewnętrznych, które gromadzą informacje na temat tego jak korzystasz z naszego sklepu. W szczególności są to następujące dane:

    • informacje o Twoim urządzeniu (system operacyjny, przeglądarka internetowa i jej wersja, rozdzielczość ekranu),
    • informacja o akceptacji/odrzuceniu cookies,
    • identyfikator użytkownika,
    • data odwiedzin strony,
    • czas spędzony na stronie,
    • zachowania na stronie (odwiedzane podstrony, przejścia między podstronami, kliknięcia/tapnięcia),
    • źródło, z którego przychodzisz,
    • zainteresowania.

    Używamy zewnętrznych narzędzi, na które mamy ograniczony wpływ. Ich administratorzy mogą łączyć informacje z zapisanych przez nasz sklep cookies z innymi informacjami na Twój temat, które pozyskały wcześniej i pozyskają w przyszłości.

    W naszej ocenie w tej sytuacji nie przetwarzamy danych osobowych, a jedynie dostarczamy anonimowych danych, które przez podmioty trzecie łączone są z innymi danymi i zyskują charakter osobowy. Ponieważ jednak istnieją inne interpretacje tej sytuacji, z ostrożności informujemy Cię o tym fakcie.

    Zewnętrzne narzędzia i podmioty trzecie, o których wspominamy najczęściej oparte są o cookies. Szczegółowe informacje dotyczące cookies znajdziesz w dalszej części Polityki prywatności. Narzędzia z których korzystamy, wymienione są w sekcji „Do czego wykorzystujemy cookies podmiotów trzecich?”

  4. Skąd mamy Twoje dane osobowe?

    Twoje dane osobowe mamy od Ciebie. Przekazujesz je nam, gdy:

    • rejestrujesz konto w naszym sklepie i programie lojalnościowym,
    • składasz zamówienie,
    • składasz reklamację lub odstępujesz od umowy,
    • zapisujesz się na newsletter,
    • kontaktujesz się z nami telefonicznie, za pośrednictwem formularza kontaktowego, chatu na stronie lub poczty elektronicznej,
    • wchodzisz w interakcję z naszymi profilami w mediach społecznościowych.

    Niektóre dane osobowe są również gromadzone automatycznie przez narzędzia i systemy, z których korzystamy:

    • oprogramowanie sklepu oraz serwer zapisują w logach Twój adres IP,
    • oprogramowanie newslettera zapisuje Twój adres IP, interakcje jakie podejmujesz z wysłanymi wiadomościami (informacje o otwarciu, kliknięciu w linki, itp.),
    • narzędzia statystyczne zbierają informacje, dotyczące Twoich działań na stronie.
  5. Jakie są cele, podstawy prawne i czas przetwarzania Twoich danych osobowych?
    Cel przetwarzania Podstawa prawna Czas przetwarzania
    Obsługa klienta Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – zawarcie i wykonanie umowy Czas trwania umowy. Czas trwania naszych zobowiązań z tytułu gwarancji, rękojmi, itp.. Czas obsługi reklamacji.
    Prowadzenie księgowości Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z przepisami podatkowymi. Do czasu upływu terminu, przez jaki jesteśmy zobowiązani prawem, by przechowywać dokumentację księgową.
    Obsługa korespondencji Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – nasz prawnie uzasadniony interes polegający na wymianie korespondencji. Do czasu uznania, że cel prowadzenie korespondencji został osiągnięty lub do czasu złożenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
    Obsługa newslettera Art. 6 ust.1 lit. a) RODO – zgoda lub Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – nasz prawnie uzasadniony interes polegający na wysyłce newslettera – zależnie od tego co jest podstawą przetwarzania. Do czasu wycofania przez Ciebie zgody lub do czasu złożeni skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
    Obsługa socialmediów Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – nasz prawnie uzasadniony interes polegający na prowadzeniu profili w socialmediach Do czasu usunięciu przez Ciebie danych z socialmediów
    Analiza i statystyka Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – nasz prawnie uzasadniony interes polegający na tworzeniu i analizowaniu statystyk w celu optymalizacji działania sklepu. Do czasu ustania przydatności lub zgodnie z czasem retencji oferowanym przez poszczególne narzędzia lub do czasu złożenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
    Marketing własny Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – nasz prawnie uzasadniony interes polegający na targowaniu reklam. Do czasu ustania przydatności lub zgodnie z czasem retencji narzuconym przez poszczególne narzędzia lub do czasu złożenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
    Przekazanie danych do podmiotów świadczących usługi finansowe Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – nasz prawnie uzasadniony interes polegający na przekazaniu danych osobowych podmiotom wskazanym przez Ciebie w celu ułatwienia Ci zawarcia umowy z tymi podmiotami Czas transmisji danych
    Dochodzenie roszczeń, obrona przed roszczeniami, zaspokojenie roszczeń Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – nasz prawnie uzasadniony interes polegający na obronie, ustaleniu lub dochodzenia roszczeń związanych z działalnością FHTM. Do czasu przedawnienia roszczeń lub do czasu zaspokojenia roszczeń.

    W przypadku, gdy przetwarzamy Twoje dane osobowe na podstawie zgody, masz prawo tę zgodę wycofać w każdej chwili. Nie wpływa to na zgodność z prawem przetwarzania przed jej wycofaniem.

  6. Kto ma dostęp do Twoich danych osobowych?

    Dostęp do Twoich danych osobowych mogą otrzymać nasi pracownicy i współpracownicy oraz dostawcy usług wykorzystywanych w naszej działalności:

    • hostingodawcy,
    • dostawca usług programistycznych i serwisowych dla oprogramowania sklepu,
    • dostawca usług marketing automation,
    • dostawcy usług analitycznych,
    • dostawcy innych usług wsparcia sprzedaży,
    • podmioty świadczące usługi wsparcia IT,

    podmioty współpracujące lub działające z mocy prawa, które stają się administratorem Twoich danych:

    • dostawcy usług pocztowych i kurierskich,
    • radcy prawni i adwokaci (jeśli ich praca na naszą rzecz wymaga dostępu do danych osobowych),
    • podmioty świadczące usługi finansowe (pośrednicy płatności),
    • banki,
    • uprawnione organy państwowe.
  7. Czy Twoje dane są przekazywane do Państw trzecich lub organizacji międzynarodowych?

    Państwo trzecie, to państwo w którym RODO nie jest obowiązującym prawem. W związku z tym, że korzystamy z usług podmiotów, które mają siedzibę lub przetwarzają dane na terenie państw trzecich (np. USA), Twoje dane mogą być tam przekazywane.

    Przekazanie danych osobowych do państw trzecich odbywa się:

    • zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej z dnia 10 lipca 2023 r. uznającą zapewnienie odpowiedniego poziomu ochrony przez USA, lub
    • w oparciu o tzw. Standardowe Klauzul Umowne zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej nr 2021/914 UE z dnia 4 czerwca 2021 r.
  8. Czy podejmujemy decyzje opierające się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu w tym profilowaniu?

    Nie podejmujemy wobec Ciebie decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołujących wobec Ciebie skutki prawne lub w podobny istotny wpływ na Ciebie.

    W sklepie działają mechanizmy, które zbierają dane o sposobie w jaki z niego korzystasz, o przeglądanych i kupowanych produktach. Nie wpływają one jednak na Twoją sytuację jako Klienta. Pozwalają nam natomiast personalizować reklamy i kierować do Ciebie ofertę, która jest najlepiej dopasowana do Twoich potrzeb.

  9. Jakie prawa Ci przysługują w związku z tym, że przetwarzamy Twoje dane osobowe?

    W związku z tym, że przetwarzamy Twoje dane osobowe, masz prawo do:

    • żądania dostępu do Twoich danych osobowych,
    • żądania sprostowania Twoich danych osobowych,
    • żądania usunięcia Twoich danych osobowych,
    • żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych,
    • powiadomienia odbiorców o zmianach w przetwarzaniu Twoich danych osobowych,
    • żądania przeniesienia Twoich danych osobowych do innego administratora,
    • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych,
    • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    Nie wszystkie powyższe prawa są realizowane bezwzględnie i nie zawsze będą Ci przysługiwały. Np. nie usuniemy Twoich danych osobowych na Twoje żądnie, jeśli prawo wymaga, byśmy je przetwarzali. Jeśli potrzebujesz szerszego wyjaśnienie znaczenia tych praw i zasad ich realizacji, znajdziesz je w art. 12-23 RODO.

  10. Czym są cookies i czy z nich korzystamy?

    Cookies to niewielkie informacje tekstowe, zapisywane i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (np. komputer, tablet, smartfon – w zależności od tego, jakiego urządzenia używasz odwiedzając sklep). Zapisane na Twoim urządzeniu cookies mogą być odczytane przez nasz system teleinformatyczny (cookies własne), a także przez systemy teleinformatyczne podmiotów trzecich (cookies podmiotów trzecich). Cookies mogą zawierać określone informacje, które są odczytywane przez te systemy teleinformatyczne.

    Więcej informacji na temat cookies znajdziesz tu: https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie

  11. Na jakiej podstawie korzystamy z cookies?

    Część cookies, z których korzystamy, to cookies niezbędne do prawidłowego działania naszego sklepu. Zgodnie z prawem (art. 399 ust. 3 ustawy Prawo komunikacji elektronicznej), te cookies możemy zapisywać na Twoim urządzeniu.

    W pozostałych przypadkach pytamy Cię o zgodę. Pozostałe cookie są zablokowane do czasu, kiedy nie wyrazisz na nie zgody, poprzez akceptację wszystkich pozostałych lub wybranych cookies.

  12. Czy możesz wyłączyć/zablokować/zarządzać cookies?

    Tak, jest kilka sposobów, aby to zrobić.

    Mechanizm zarządzania cookies w naszym sklepie
    W naszym sklepie korzystamy z mechanizmu, który blokuje wszystkie cookies (poza niezbędnymi) przy Twojej pierwszej wizycie. Póki nie zaakceptujesz cookies, nie będą one zapisywane na Twoim urządzeniu. Jeśli otrzymaliśmy Twoją zgodę na cookies, a chcesz ją odwołać, również możesz to zrobić. Na dole strony po prawej stronie znajduje się odnośnik, który pozwala na przejście do ekranu zarządzania cookies, gdzie w każdej chwili możesz zmienić swoje preferencje.

    Przeglądarki
    Wszystkie wiodące przeglądarki dają wiele możliwości zarzadzania cookies. Możesz je zablokować i usunąć ze swojego urządzenia. Możesz korzystać z trybu prywatnego (incognito), w którym cookies powinny być usunięte w chwili zamknięcia przeglądarki.

    Możesz również skorzystać z wielu dodatków do przeglądarek, które zwiększają możliwość zarządzania cookies.

  13. Do czego wykorzystujemy własne cookies?

    Własne cookies wykorzystujemy do prawidłowego działania mechanizmów naszego sklepu, np. przesyłania formularzy, zapamiętania Twojego wyboru, dotyczącego języka, kraju i powiązanej z nim waluty lub preferencji cookies.

  14. Do czego wykorzystujemy cookies podmiotów trzecich?

    W naszym sklepie wykorzystujemy narzędzia podmiotów trzecich, które (za Twoją zgodą) mogą zapisywać cookies na Twoim urządzeniu. Dane zbierane przez te narzędzia są dla nas zazwyczaj anonimowe, jednak nie muszą być anonimowe dla podmiotów, które je dostarczają.

    Może się zdarzyć, że odrzucenie cookies podmiotów trzecich zablokuje możliwość korzystania z ich usługi. Na przykład odrzucenie cookies YouTube może sprawić, że nie wyświetli Ci się materiał wideo. Informacje dotyczące poszczególnych narzędzi i ich dostawców i cel wykorzystania prezentujemy w tabeli poniżej.

    Narzędzie / usługa Dostawca Cel wykorzystywania Informacje dostawcy
    Cookiebot Usercentrics A/S Działanie mechanizmu zarządzania cookies Polityka prywatności
    Google Analytics Google LLC Analiza zachowań użytkowników strony i statystyka odwiedzin Polityka prywatności
    Google Ads Google LLC Targetowanie i mierzenie skuteczności reklam Polityka prywatności
    YouTube Google LLC Osadzenie i statystyki materiałów video. Polityka prywatności
    reCaptcha Google LLC Rozróżnianie ludzi i botów na stronie. Polityka prywatności
    Gemius Gemius S.A. Analiza zachowań użytkowników strony i statystyka odwiedzin Polityka prywatności
    Meta Pixel Meta Platforms Ireland Limited Targetowanie i mierzenie skuteczności reklam. Polityka prywatności
    Vimeo Vimeo Inc. Osadzenie materiałów video Polityka prywatności
    Criteo Criteo S.A. Targetowanie i mierzenie skuteczności reklam. Polityka prywatności
    ID5 ID5 Technology Ltd Targetowanie i mierzenie skuteczności reklam. Polityka prywatności
    Ustawienia
    Mgid MGID, Inc. Targetowanie i mierzenie skuteczności reklam Polityka prywatności
    Nativo Nativo, Inc. Targetowanie i mierzenie skuteczności reklam Polityka prywatności
    Ustawienia
    RTB House RTB House S.A. Targetowanie i mierzenie skuteczności reklam Polityka prywatności
    Media.net Media.Net Advertising FZ-LLC Targetowanie i mierzenie skuteczności reklam Polityka prywatności
    AdForm AdForm A/S Targetowanie i mierzenie skuteczności reklam Polityka prywatności
    Ustawienia
    Magento Adobe Inc. Statystyka Polityka prywatności
    Appnexus Micsrosoft, Corp. Targetowanie i mierzenie skuteczności reklam Polityka prywatności
    Casale Media Casale Media Inc. Targetowanie i mierzenie skuteczności reklam Polityka prywatności
    Improve Digital Azerion Technology B.V. Targetowanie i mierzenie skuteczności reklam Polityka prywatności
    Ividence IVIDENCE S.A.S.U Targetowanie i mierzenie skuteczności reklam Polityka prywatności
    Teads Teads SA Targetowanie i mierzenie skuteczności reklam Polityka prywatności
    Telaria Lionheart Squared (Europe) Ltd Targetowanie i mierzenie skuteczności reklam Polityka prywatności
    Triplelift Triple Lift, Inc. Targetowanie i mierzenie skuteczności reklam Polityka prywatności
    UnderdogMedia Underdog Media Targetowanie i mierzenie skuteczności reklam Polityka prywatności
    WP ADS Wirtualna Polska Media S.A. Targetowanie i mierzenie skuteczności reklam Polityka prywatności
    Onet Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Targetowanie i mierzenie skuteczności reklam Polityka prywatności
    PrefixBox Prefixbox Zrt Targetowanie i mierzenie skuteczności reklam Polityka prywatności
    SmartAdServer Equativ Targetowanie i mierzenie skuteczności reklam Polityka prywatności
    Synerise Synerise S.A. Gromadzenie, analiza danych użytkowników i automatyzacja marketingu Polityka prywatności
    Go.pl Go.pl sp. z o.o. Remarketing Polityka prywatności
    Legalniewsieci Legalniewsieci.pl sp. z o.o. Wyświetlanie certyfikatu regulaminu Polityka prywatności
    Mediavine Mediavine Inc. Marketing Polityka prywatności
    Opiniac Opiniac.com sp. z o.o. Badania marketingowe Polityka prywatności
    YourCX YourCX sp. z o.o. Przeprowadzanie badań ankietowych Polityka prywatności
    FigPii FigPii Marketing Polityka prywatności
    Freshworks Customer Service Suite Freshworks Inc. Integracja z oprogramowaniem do obsługi klienta Polityka prywatności
  15. Jak możesz zwiększyć swoją prywatność i kontrolę nad danymi osobowymi?

    O sposobach na zwiększenia prywatności wspomnieliśmy już wcześniej.
    Podsumujemy te informacje, dodając jeszcze kilka sposobów na zwiększenie prywatności (nie tylko na stronie naszego sklepu):

    • korzystaj z mechanizmów zarządzania cookies na stronach i nie zezwalaj na cookies, których nie chcesz,
    • swojej przeglądarce zainstaluj wtyczki z mechanizmami blokującymi cookies i inne mechanizmy śledzące (specjaliści polecają Ghostery, uBlock Orgin),
    • w przeglądarce skorzystaj z trybu prywatnego (incognito),
    • korzystaj z przeglądarek stworzonych by chronić Twoja prywatność (np. DuckDuckGo Browser, Brave),
    • skorzystaj z dostępnych mechanizmów ustawień reklam behawioralnych, np. youronlinechoices.eu,
    • skorzystaj z ustawień prywatności na swoich kontach Facebook, Google, itp.
  16. Czy to kompletne informacje o przetwarzaniu danych osobowych?

    Przetwarzanie danych osobowych to skomplikowane zagadnienie. Szczególnie, gdy w grę wchodzą nowoczesne technologie. Chcemy zachować równowagę między szczegółowością i kompleksowością a czytelnością informacji. Dlatego nie ma tu wszystkiego o przetwarzaniu Twoich danych osobowych. Jednak jest więcej niż wymaga RODO.
    Jeśli jednak któreś z informacji w Polityce prywatności są dla Ciebie niejasne lub chcesz uzyskać więcej informacji w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych, po prostu napisz na adres iod@militaria.pl.

  17. Czy będziemy zmieniali Politykę prywatności?

    Chcemy dostarczać Ci aktualnych informacji dotyczących przetwarzania Twoich danych. Przetwarzanie to zmienia się ze względu na rozwój FHTM, zmiany technologiczne w naszym sklepie i w narzędziach, którymi się wspomagamy, a także zmiany w prawie. Dlatego ta Polityka również będzie się zmieniała. Aktualną wersję Polityki znajdziesz na tej stronie.

  18. Czy musisz nam podawać swoje dane osobowe?

    Nie masz obowiązku podawania swoich danych osobowych. Jednak, jeśli ich nie podasz, realizacja celu przetwarzania (np. założenie konta, złożenie zamówienia) nie będzie możliwe.